بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

طبقه بندی موضوعی

انتخاب بارکد خوان برای شرایط نوری مختلف

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ

نور مناسب برای هر بارکد خوانی در تشخیص بارکد و ارائه بالاترین کارایی کمک کننده است.


نور کم

بارکد خوان های لیزری قادرند در شرایطی که نور محیط کم است بسیار عالی عمل کنند. نور لیزر، بسیار شدید است و وقتی به بارکد تابیده می شود، سنسور بارکد را حتی در تاریکی اسکن می نماید.

سنسور های دوربین گوشی های هوشمند در شرایطی که نور خیلی کم تا متوسط است تصاویر با کیفیتی ارائه نمی دهند و تصاویر دارای نویز خواهند بود. این مساله به تشخیص صحیح بارکد آسیب می زند. این مساله در بارکد خوان های تصویر ساز دو بعدی نیز صادق است. 


افزودن LED

اغلب بارکد خوان های دو بعدی ازیک LED قرمز رنگ، هم برای طراحی یک سیستم هدف گیر و هم به منظور فراهم نمودن نور مناسب برای قرائت بارکد استفاده می نمایند که غالباً افراد این LED را با لیزر اشتباه می گیرند. البته برخی از بارکد خوان ها از لیزر به عنوان یک هدف گیر استفاده می کنند اما در حقیقت لیزر هیچ مداخله ای در قرائت ندارد.

در گوشی های هوشمند این نور اضافی می تواند فلاش باشد که می توان بر حسب نیاز آن را خاموش یا روشن نمود.


نور زیاد

در محیط بیرون، روشنایی روز سبب ضعف در عملکرد تکنولوژی لیزری می گردد. نور شدید خورشید نور لیزر را بی اثر می نماید و یا با آن تداخل ایجاد می نماید. در نتیجه قرائت را سخت می نماید.

همچنین نور شدید می تواند سنسور های دوربین یک بارکد خوان تصویر ساز را کور کرده و در نتیجه سبب ضعف عملکرد گردد، لذا برای حل این مشکل می توان زاویه اسکن را تغییر داد ویا توسط دست دیگر سایه ایجاد کرد ، هرچند این مساله ممکن است برای اپراتور زمانبر یا سخت باشد. انتخاب برنده برای این دسته بندی نیز بستگی به محیط دارد.


منبع : sepaco

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی