بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

طبقه بندی موضوعی

7 دلیل برای گذار از بارکد به RFID

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۰۲ ب.ظ

بارکد ها و تگ های RFID در بسیاری از محیط ها و اپلیکیشن های مشابه و یکسان کاربرد دارند. اما چه چیزی سبب برتری یکی بر دیگری می شود؟

زمانیکه از لحاظ کاربرد هر دو سیستم را مقایسه کنیم اساسا هر دو یک کار مشابه انجام می دهند، آن هم نگه داری دیتایی است که توسط یک قرائتگر قابل جمع آوری می باشد.

بررسی عمیق تر هر دو تکنولوژی ثابت خواهد نمود که چرا امروزه باید از بارکد به RFID کوچ کنیم.


محدوده قرائت

بارکد ها به طور معمول با فاصله چند اینچی بارکد خوان از برچسب قرائت می گردند. تگ های RFID با سایز مشابه از 0 تا بیش 30 متری قرائت می گردند لذا از فواصل دورتری امکان قرائت فراهم است.


در معرض دید بودن

بارکد ها برای اینکه قرائت شوند باید مستقیما در معرض دید باشند و هیچ مانعی وجود نداشته باشد، اما تگ های RFID برای قرائت شدن نیازی به در دید مستیقم قرار گرفتن ندارند و از این لحاظ سبب ذخیره زمان می گردند چرا که اپراتور نیازی به پیدا کردن تگ روی آیتم ها ندارد.


قرائت چندتایی

بارکد خوان ها غالبا قادر به قرائت یک بارکد در لحظه هستند، این در حالیست که قرائتگر های RFID می توانند چندین تگ را در لحظه قرائت کنند و این سبب جمع آوری دیتا با سرعت بسیار بیشتری می گردد.


امنیت

بارکد ها به راحتی کپی می شوند، اما تگ های RFID را می توان قفل گذاری نمود، رمزگذاری و قرار دادن پسوردی که توسط آن مجوز قرائت داده شود، امنیت دیتایی را که بر روی تگ ذخیره است افزایش می دهد.


ماندگاری

بارکدها مستعد پارگی، خراش، لکه شدن هستند، اما تگ های RFID را می توان با پلاستیک های مقاوم طراحی کرد تا آنتن آن ها از خرابی محافظت شود درحالیکه هنوز منعطف هستند.


حافظه

بارکد ها با توجه سایزشان معمولا از 8 الی 15 کاراکتر برای کدگذاری برای اینکه بارکد را کوتاه کنند استفاده می نمایند. تراشه های RIFD معمولا از 24 کاراکتر برای کدگذاری استفاده می نمایند که این اجازه می دهد دیتای بیشتری شامل سایز و فرمت دیتا درون یک تگ ذخیره گردد.


استفاده مجدد

پولتان را با کنار گذاشتن بارکد ها ذخیره کنید! یک برچسب یا بارکد را شما تنها یک بار می توانید به یک آیتم الصاق کنید و نه بیشتر، اما تگ های RFID این قابلیت را دارند که حافظه شان پاک گردد و مجددا برای آیتم دیگری استفاده گردند.

زمانی که نوبت به جمع آوری دیتا می رسد، سیستم RFID با کم کردن زحمت اپراتور و سرعت بسیار بالا بر سیستم بارکد غلبه می نماید. 


منبع : تکوآیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی