بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


 چاپ با استفاده از ریبون، ماندگاری بیشتری در مقایسه با چاپ حرارت مستقیم یا بدون استفاده از ریبون دارد.لذا استفاده از ریبون برای دستیابی به یک چاپ ماندگار و با کیفیت الزامی است.  در ادامه شرح داده خواهد شد که کدام ریبون برای چه محیطی و هدفی کاربردیست.


ریبون وکس Wax : ریبون وکس ازران قیمت ترین در بین ریبون ها میباشد. ریبون وکس غالبا برای محیط های حمل و بسته بندی و همچنین برای چاپ بر روی تگ ها و لیبل ها درمحیط هایی مانند فروشگاه ها به کار می رود. ماندگاری ریبون وکس در مقایسه با چاپ لیبل بدون ریبون که بر روی لیبل های ترمال صورت می گیرد، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می باشد. این نوع ریبون غالباً در کنار لیبل کاغذی پیشنهاد می شود. 


ریبون وکس-رزین Wax-Resin : ریبون رزین، ریبون ترکیبی از ریبون وکس و ریبون رزین بوده که در نهایت چاپی ماندگار و با کیفیت و مقاوم در برابر خراش از خود به جای می گذارد. ریبون وکس رزین غالباً در محیط بیرون و اموری همچون ردیابی اموال، انبارداری، ردیابی دستگاه های پزشکی کاربرد دارد. ریبون وکس رزین در کنار انواع لیبل های کاغذی و لیبل های از جنس پلاستیک مانند PVC کاربرد دارد.


ریبون رزین Resin : ماندگار ترین نوع ریبون، ریبون رزین می باشد. ریبون رزین اغلب برای ردیابی اموال و محصولاتی که در معرض محیط های مختلفی هستند کاربردی می باشد. چاپ با ریبون رزین در برابر سایش، آّب و مواد شیمیایی، روغن و گریس مقاوم می باشد. ریبون رزین به طور معمول در کنار لیبل های از جنس پلاستیک و مقاوم همچون متال پیشنهاد می شود.


منبع : sepaco

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۹
سپاکو