بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

بارکد و آر اف آی دی

آشنایی با سیستم های شناسایی خودکار

طبقه بندی موضوعی

لیبل پرینتر حرارتی یا حرارت مستقیم؟!

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۰۳ ب.ظ

آگاهی از تفاوت های میان لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم و حرارتی امری مهم تلقی می گردد چرا که کسب و کارها باید با توجه به شرایط و سطح توقعاتشان مناسب ترین چاپگر را انتخاب نمایند تا بتوانند حداکثر استفاده از هزینه و زمان صرف شده را ببرند و به عبارتی بیشترین میزان بازگشت سرمایه را داشته باشند.


لیبل پرینتر حرارتی مستقیم

لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم ارزان هستند و کار با آن ها بسیار ساده است. تنها مواد مصرفی آن ها لیبل حرارتی است.  نیاز به تونر، کارتریج و ریبون هم ندارند. این دستگاه های لیبل زن معمولا کاربردی و بادوام هستند.

نمونه هایی از کاربرد لیبل پرینتر های حرارتی مستقیم :

- چاپ لیبل در صنایع حمل و نقل و لجستیک

- چاپ دستبند برای شناسایی بیمار و یا در محیط های تفریحی

- چاپ رسید

- چاپ بلیط

به یاد داشته باشید استفاده از لیبل پرینتر های حرارت مستقیم در گرما و نور زیاد سبب می گردد که لیبل شما تغییر رنگ داده و تیره شود و اطلاعات چاپ شده به راحتی قابل خواندن نباشد.

لیبل پرینتر های حرارتی 

نگهداری و استفاده از این لیبل پرینترها نسبت به  حرارتی مستقیم پیچیده تر می باشد. لیبل پرینترهای حرارتی علاوه بر لیبل به ریبون هم نیاز دارند. این لیبل زن ها قادرند بر روی لیبل ها با جنس ها و رنگ های مختلف چاپ نمایند، که این امر برای اهدافی همچون ایجاد تمایز بین اجناس، بازاریابی و چاپ تصویر برند کمک کننده است در حالیکه لیبل زن های حرارت مستقیم به یک جنس خاص برچسب و تنها یک رنگ محدود هستند. بارکد پرینترهای حرارتی قادرند بارکد ها و متن های فشرده تری را چاپ نمایند. و این امر سبب می گردد از لیبل های با سایز کوچک تر نیز بتوانیم استفاده کنیم. برخلاف بارکد پرینترهای حرارت مستقیم، این لیبل زن ها قادر به کاربرد در هوای بسیار سرد یا گرم ، در برابر اشعه ، مواد شیمایی و استریل هم می باشند.


مثال هایی از محیط های کاربرد :

- چاپ لیبل نمونه های آزمایشگاهی

- چاپ شناسه محصولات

- محیط های سرد (یخچال و...)

- فضای باز

- برچسب های امنیتی

- قطعات الترونیکی روی برد

- شناسه های دائمی

- برچسب اموال

- شناسایی موجودی انبار

- ردیابی اسناد و مدارک

-

چطور انتخاب کنیم؟

در نهایت باید دید که با توجه به کاربرد و ارزش کالا و توقع شما از ماندگاری برچسب، کدامیک مناسب می باشد. مثلا یک کمپانی که نیاز دارد برای حجم بالایی از مواد غذایی لیبل چاپ نماید بهترین انتخاب برایش لیبل پرینتر حرارتی مستقیم است چراکه مواد غذایی غالبا در محیط های سرد، تاریک و دور از نور خورشید نگهداری می شوند و علاوه بر آن پس مدت کوتاهی به مصرف خواهند رسید. بنابراین عمر کوتاهی بر روی قفسه ها می گذرانند که از این نظر عمر لیبل های حرارتی برای آن ها کافی است.

اگر شرایط شما طوری است که باید بر روی لیبل ها با جنس های مختلفی پرینت بگیرید یا اگر ماندگاری لیبل برایتان اهمیت دارد لیبل زن های حرارتی برای شما مناسب اند. اگر توقع دارید لیبلی که بر روی محصول می چسبانید عمری طولانی داشته باشد و مرتب نیازی به تعویض برچسب نباشد با تهیه پرینتر حرارتی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد. و همچنین اگر انعطاف و طول عمر امری مهم است، لیبل زن های حرارتی بهترین انتخاب برای شما هستند.


منبع : سپاکو

نظرات  (۱)

۱۰ دی ۹۷ ، ۱۷:۱۲ گرافیک مستر
بسیار عالی ، دوست داشتید وبلاگ ما رو هم دنبال بفرمایید ، سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی